dimarts, 6 de desembre del 2011

Reciclatge del passat...

Reciclaje del pasado...







Fa uns dies va arribar a les nostres mans una làmpada digna del camarot del capità Nemo per a ser restaurada, ja que el floró de llautó que la sostenia s'havia separat del perfil de plom que l'envoltava.
Com a restauradora de vidre em va fascinar per la seva qualitat i dificultat de realització, però com a "reciclant" em va semblar una idea boníssima. 

M'explico: aquesta làmpada meravellosa, està realitzada reutilitzant fragments de peces de vidre bufat. El fons de vidre de color carbassa, molt probablement sigui una pantalla de vidre trencada que s'ha utilitzat per la seva forma com a base, ja que les peces tenen curbatura, 
i els cabuixons (o aplicacions ) no són més que restes d'objectes de vidre bufat que s'han rebutjat molt probablement ja desde els inicis de la seva fabricació. 
Si heu estat mai en una fàbrica de vidre bufat haureu vist que hi ha peces que surten tensionades o que tenen defectes en algun o altre sentit i que es rebutgen, es llencen al corresponent contenidor de vidre i es fragmenten a cops de martell per que ocupin menys lloc. Aquest colpeig ha generat aquesta forma de tallat de pedra preciosa, similar a les eines que els homo sapiens van començar a utilitzar per la caça.

Aquest em sembla un exemple òptim de reaprofitament de materia primera de qualitat per donar-ne un nou ús i nova estètica...

Una idea del passat que seria digna de recuperar per la seva vigència...


Si voleu veure les imatges de la restauració d'aquesta 
làmpada clikeu: Procés de Restauració









Hace unos días, llegó a nuestras manos una lámpara digna del camarote del Capitán Nemo, para ser restaurada, ya que el florón de latón que la sostenía se había separado del perfil de plomo que lo sujetaba.
Como restauradora de vidrio me fascinó por su calidad y dificultad de realización, pero como "reciclante" me pareció una idea buenísima.

Me explico: esta lámpara maravillosa, está realizada reutilizando fragmentos de piezas de vidrio soplado. el fondo de vidrio de color naranja, muy probablemente sea una pantalla de vidrio rota que se ha utilizado por su forma como base, ya que las piezas están curbadas, y los cabujones ( o aplicaciones) no son otra cosa que restos de objetos de vidrio soplado que se han rehusado desde los inicios del proceso de fabricación. Si habéis estado en una fábrica de vidrio soplado, habreis visto que hay piezas están tensionadas o que tienen defectos en algún sentido y que son desechadas, se tiran al correspondiente contenedor y se fragmentan golpeándolas con un martillo para que ocupen menos sitio. Este martilleo ha generado esta forma de tallado de piedra preciosa, que nos recuerda a las herramientas que los homo sapiens empezaron a utilizar para la caza.
Este es un ejemplo óptimo de la reutilización de la materia prima de calidad para dar un nuevo uso y na nueva estética...
Una idea del pasado digna de relectura por su vigencia...

Si queréis ver las imágenes de la restauración de esta lámpara: 





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada